شنبه, ۲۵ بهمن,۱۳۹۹

صدور گواهينامه مالكان سگ ثبت نام استان هرمزگان اغاز شد .

مالكان سگ در استان هرمزگان به باشگاه اديوس  مراجعه و يا تماس حاصل نمايند و پس از ارسال مدارك لازم برگه ثبت نام را دريافت ، پس از تكميل فرم به باشگاه ارسال و زمان برگزراى كلاس و ازمون به شما مالكان محترم اعلام ميگردد . 

لوگوى باشگاه مراجعه جهت ثبت نام در تصوير زير صحيح ميباشد 

شماره تماس مورد تاييد طرح 

٠٩١٧٣٦١٨٤٦٠



 

 

 برخى موارد مهم طرح 

عدم توليد مثل در منازل و مكان هاى غير استاندارد و يا خارج از باشگاه هاى داراى مجوز 

عدم خريد و فروش در اماكن و مراكز بدون مجوز 

اموزش نحوه كنترل جمعيت ، غذا رسانى  و ايجاد خدمات مردمى در امور كاهش و كنترل جمعيت سگ هاى بدون مالك 

اموزش نحوه صحيح نگهدارى و تغذيه  توسط دامپزشك در جهت رعايت بهداشت عمومى 

هويت گذارى مالكان جهت ارسال دستورالعمل و اطلاعات صحيح مرتبط با سگ همانند بحران اخير كرونا در مورد شايعات 

كاهش تصادفات رانندگى و يا حوادث مرتبط با سگ و جدا سازى سگ از سرنشينان با باكس و يا كابين جدا از سرنشينان  

كاهش مشكلات و ناهنجارى هاى سگ در ايجاد حوادث و خبر هاى ناگوار 

رعايت موازين شرعى و اسلامى در كليه موارد نگهدارى و احترام به حقوق شهروندى 

عدم تردد در اماكن ممنوعه طبق قوانيين و دستورالعمل هاى جمهورى اسلامى ايران 

افزايش مسئوليت پذيرى مالك در خصوص نگهدارى صحيح در محل صحيح و تغذيه مناسب  و عدم حيوان ازارى 

سامانه ثبت هويت سگ ها در كاهش سرقت سگ بر اساس كد ريجسترى و پى گيرى فورى و  اطلاع رسانى سگ هاى به سرقت رفته به مراكز درمانى و باشگاه ها


اموزش بهترين راه در كاهش مشكلات و معضلات است كه امروزه با حمايت و همكارى مسئولين و تشكل هاى تعاونى و موسسات و شركت ها هويت گذارى مالكان و سگ ها اغاز و مشكلات و معضلات به صورت جدى پى گيرى خواهد شد . 

به مالكان سگ ها اطلاع دهيد تا ثبت نام و در كلاس و ازمون مربوطه شركت نمايند . 


متن كامل خبر گزارى فارس ، دنياى روز اقتصاد ، پيشتازان البرز و 

حكيم مهر

كليات طرح : 

١٠مبحث سگهاى بدون مالك در سطح شهر تشكيل كارگروه هاى متخصص و داوطلب 

٢. كلاس و ازمون براى مالكان سگ و صدور گواهينامه فنى نگهدارى سگ

٣. برگزارى تست و ازمون براى مربيان و صدور گواهينامه مربيگرى بر پايه تست 

٤. حمايت از واحدهاى پرورش داراى مجوز و ثبت نام و برگزارى كلاس در هراستان در جهت ساماندهى و كارافرينى براى بيش از پانصد نفر در طرح 

متن كامل خبرگزارى فارس 

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، تفاهم نامه همکاری بین نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی استان البرز، شرکت سامان دام وطن و شرکت تعاونی پرورش دهندگان و مربیان سگ‌های کار استان البرز منعقد شد.

گفته می‌شود هدف از انعقاد این تفاهم نامه برگزاری کلاس و آزمون برای مالکان سگ‌ها در جهت شرکت در کلاس‌های آموزشی با رعایت کلیه قوانین جمهوری اسلامی ایران است.

حمایت از سگ‌های خیابانی، در چهارچوب قانونی، شرعی و بهداشتی انجام شود

 

علی اصغر نجفیان، رئیس اصناف کشاورزی و دامپروری استان البرز، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: یکی از اهداف این تفاهم نامه حمایت و ساماندهی سگ‌های خیابانی است.

نجفیان با بیان اینکه روزانه تعداد سگ‌های خیابانی رو به افزایش است، ادامه داد: سعی داریم با همکاری دامپزشکان داوطلب و در چهاچوب قانون، شرعی و بهداشتی در راستای جمع آوری و نگهداری این سگ‌های بلاصاحب اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از سگ‌های خانگی نیز بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط صاحبان خود به خیابان می‌آیند، افزود: همچنین در نظر داریم با برگزاری دوره‌های آموزشی برای مالکان این حیوانات خانگی مسائل بهداشتی و انتظامی را آموزش دهیم تا شاهد بیماری و یا حوادث در این زمینه نباشیم.

وی تصریح کرد: یکی دیگه از اهداف این تفاهم نامه حمایت از تولیدکنندگان و پرورش دهندگان سگ است و در نظر داریم با ساماندهی و حمایت از این گروه از فعالیت افراد بدون مجوز و بدون تخصص جلوگیری کنیم، چرا که حضور افراد بدون تخصص نابسامانی در عرصه را به دنبال دارد.

نگهداری سگ‌های بلاصاحب و خانگی نیازمند داشتن علم و آگاهی است

 

فرید رکابدار، مدیر عامل شرک تعاونی پرورش دهندگان و مربیان سگ استان البرز، در این رابطه به خبرنگار فارس در کرج، گفت: با توجه به اینکه نگهداری سگ شامل رعایت موارد متعدد بهداشتی، مسؤولیتی، درمانی و تربیتی است نیاز داریم در این زمینه اقداماتی ساختاری انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه حوادث دلخراش در سال‌های اخیر و معضلات اجتماعی که نگهداری سگ در منازل به وجود آورده است نیازمند بازبینی و رفع مشکلات می‌باشد، تصریح کرد: برخی به منظور سرگرمی سگ خریداری می‌کنند که این اقدام مورد تأیید نخواهد بود.

این مقام مسؤول یادآور شد: البته خرید و نگهداری سگ برای بهره گیری از ظرفیت‌های ذاتی این حیوان همچون نگهبانی که از قدیم انجام شده است قابل قبول بوده و همین افراد نیز برای نگهداری و مراقبت درست از حیوان خود نیازمند آموزش هستند.

وی با بیان اینکه دوره‌های برگزاری به اعطای گواهینامه مربیگری نیز ختم خواهد شد، افزود: از جمله این آموزش‌ها مربوط به نگهداری، بهداشت، تغذیه، حمل و نقل، مسائل شرعی، چگونگی نگهداری و کنترل رفتار و بسیاری دیگر از شاخص‌ها است که در پایان به افراد حاضر در دوره‌ها گواهینامه معتبر اعطا خواهد شد.

و اما...

لازم به ذکر است در جهت رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در مراکز پرورش  ثبت نام از فقط از طریق باشگاه های دارای مجوز در کشور صورت میگیرد و افراد باید به مراکز پرورش و آموزش در استان خود مراجعه نمایند.

گفتنی است مخاطبان خبرگزاری فارس البرز، چندی پیش مطالبات خود را در حوزه ساماندهی سگ‌های ولگرد، تحت عنوان «سگ های ولگرد خطرناک در عظیمیه کرج» در سامانه «فارس من» ثبت کردند.




با سپاس از خبرگزارى پيشتازان البرز 

http://pishtazanealborz.ir/?p=12315

خبرگزارى حكيم مهر لينك خبر 

 

http://hakimemehr.ir/fa/news/58885/%D8%AD%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%DA%AF%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%DB%8C%E2%80%8C%D8%B5%D8%A7%D8%AD%D8%A8-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%84%D8%A8%D8%B1%D8%B2-%D8%A8%D8%A7-%D9%87%D9%85%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%85%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D9%88%D8%B7%D9%84%D8%A8


ثبت نظر