جمعه, ۱۷ خرداد,۱۳۹۸

مسابقات کشوری سگ کار / رتبه بندی سگ / روت وایلر / مالینویز / گریت دین /سامان دام وطن SDV / سگ قهرمان

مسابقات کشوری سگ کار / رتبه بندی سگ / روت وایلر / مالینویز / گریت دین /سامان دام وطن SDV / سگ قهرمان 

به سایت مرکز بین المللی امور سگ کار  sdv خوش امدید .

با توجه به برگزاری مسابقات کشوری اصالت و خلوص نژادی   نژاد بسیار کارامد ژرمن شپهرد در سال 1397 و در بهمن ماه که با حضور پرورش دهندگان معتبر و متخصص از نقاط مختلف کشوربرگزار گردید باعث شد تا عموم هموطنان به مراکز معتبر دسترسی و از پرورش گاه های استاندارد و صاحب مقام در کیفیت و اصالت بهرمند گردند و قابل ذکر است که این مسابقات باعث رونق و افزایش درامد برای باشگاه های شرکت کننده گردید و علاقمندان با توجه به عناوین کسب شده و مشخص شدن رتبه میتوانند از یک سگ استاندارد در تمامی موارد ژنتیکی برخوردار گردند . مسابقات همواره باعث پیشرقت و ارتقا در سطح تولید بوده و هم اکنون کشور ما توانسته با بهره وری از مولد های با ارزش وارداتی  از کشورهای صاحب نام در خواست کنندگانی از کشورهای دیگر داشته باشد . با توجه به اینکه مسابقات کشوری اصالت و زیبایی با حضور نماینده فدراسیون جهانی و کارشناسان این سازمان بین المللی برگزار میگردد با توجه به شفاف سازی و توضیحات توسط داوران در طول برگزاری مسابقه و سمینار نژاد شناسی در قبل از شروع مسابقات سطح اطلاعات پرورش دهندگان و عموم افزایش یافته و شاهد کاهش سو استفاده در فروش و تولید نامرغوب توسط برخی مراکز غیر استاندارد خواهیم بود . افزایش اطلاعات عمومی برابر است با پیشرفت در ان راه و هدف و در این صنعت تولید و اموزش تنها راه مقابله با بروز مشکلات  و حضور در عرصه های جهانی و برگزاری سمینارهای اموزشی و مسابقات میباشد .



با توجه به درخواست مکرر پرورش دهندگان در نزاد های روت وایلر / مالیویز / گریت دین  به منظور ایجاد یک برنامه رقابتی و علمی به زودی در تیر ماه مسابقاتی به منظور رتبه بندی این سه نژاد برگزار میگردد  که حمایت از این عزیزان در بخش صنفی وزارت جهاد کشاورزی  با برگزاری این مسابقات در رونق اقتصادی این مراکز و جذب نیروهای متخصص کاری برای ایجاد اشتغال سالم از اهمیت ویزه ای برخوردار میباشد .



کسب رتبه برای یک سگ و برای باشگاه شرکت کننده هم حمایت است و هم پیش گیری از سو استفاده  برخی افراد به خاطر کمبود  اطلاعات عمومی و مهم ترین رکن ان اشنایی و تبادل اطلاعات میان پرورش دهندگان و مربیان میباشد از سال 1394 سامان دام وطن sdv با برگزاری بیش از سی همایش و اردو و مسابقه به صورت رایگان و با برخورداری از بهترین فضا جهت برگزاری همواره در صدر خدمتگذاران عرصه دامپروریست . در تمام دنیا قیمت گذاری براساس ویژگی های ژنتیکی و فنوتیپی و یا رتبه در مسابقات جهانی و یا کشوریست و گاهی در مسابقات رتبه های بالا قیمتی بالاتر از چند میلیارد تومان داشته و در کشورمان هم اکنون سگهای کششی و یا مولد با عناوین جهانی با قیمت های چند صد میلیونی وجود دارند که میبایست از انها حمایت نمود تا بتوانیم ما هم مانند دیگر کشور ها ارز اوری داشته و مانند دیگر محصولات کشاورزی و دامپروری بتواند  در فهرست محصولات صادراتی قرار گیرد . تا سالیانی پیش بیشتر سگها وارادتی بودنند و از کشورهای اسیایی خریداری میگشتند ولی امروز بهترین سگها با بهترین کیفیت و استاندارد در دسترس عموم است . زیرا امروز قیمت خرید یک قلاده توله زرمن شپهرد وارداتی استاندارد حداقل سی میلیون تومان است که با همان کیفیت و بلکه اصیل تر با یک چهارم قیمت در ایران و تولید کشور به فروش میرسد .اگر از تولیدکنندگان با برگزاری همایشات و مسابقات و سمینار های بین المللی حمایت گردد بی شک هر روزه شاهد کاهش واردات خواهیم بود .به تازگی از یکی از فارم های استان مازندران با نام هیرکانیا کنل سگی با مدارک sdv به کشور کویت صادر شد که در مسابقات این کشور مقام اول کسب نمود و امروزه شاهد حضور توریست هایی از کشورهای مختلف هستیم که برای خریداری سگ به کشور امده اند و این خود جای بسی خشنودی و امید به اینده ای روشن دارد .


متاسفانه در کشور ما از نام مسابقات  تعابیر بدی صورت میگیرد که از جمله ان میتوان به جنگ سگ و یا مسابقه سرعت و یا شرط بندی اشاره کرد که در واقع این برداشت های اشتباه از عدم اطلاعات در مورد اجرا مسابقات است . 

مراحل انجام مسابقات به صورت زیر است .

1. ثبت نام و ارائه مدارک بهداشتی جهت اطلاع از سلامت جسمی سگ 

2. بررسی شماره میکروچیب و شماره گذاری برای ورود در دسته سنی 

3. چک کردن بیضه ها توسط داور قبل از ورود به زمین مسابقات و در صورتی که تعداد بیضه ها کمتر از دو تا باشد سگ از عرصه مسابقات اخراج میگردد .

4. ورود به زمین مسابقه به همراه دیگر رقبا در بخش سنی و حنسیتی مربوط به ان نژاد با اجازه داور 

5. استایل گیری صحیح جهت بررسی فنوتیپ و فیزیک سگ  همانند زاویه دستها  رنگ چشم و اندازه قد و چندین مورد دیگر از تمامی نقاط مشهود توسط داور 

6. حرکت سگ همراه با صاحب به صورت اهسته و دویدن جهت بررسی لگن و سلامت اندام ها و توانایی جسمی 

6. امتیاز دهی منفی و مثبت و توضیح برای شرکت کنندگان در مورد علت کسب مقام در اصالت و فیزیک و سلامت جسمی و عدم کسب امتیاز 

7. اعلام رتبه ها و اهدا جوایز و تقدیر نامه به نفرات اول تا سوم  و ارسال گزارش ان به فدراسیون جهانی سگ alianz 

8. مصاحبه و ضبط گزارش از نتایج با قهرمانان و اطلاع رسانی از طریق سایت ها و بخش های اطلاع رسانی جهت اشنایی عموم با برترین ها و اشنایی با معیار و استاندارد جهت امنیت در خرید از مراکز پرورش 

با طی این مراحل مسابقه برگزار و سگهای ارزشمند کشور که سرمایه های بخش دام پروری دام سبک  مشخص و تلاش برای حضور در سال بعد و کسب عنوان و تولید استاندارد از سر گرفته میشود . به زبان ساده اگر الگو و معیار های استانداردی سگ مشخص نباشد راه برای سو استفاده و کلاهبرداری افراد سودجو  مهیا میگردد و اشخاص علاقمند نمیتوانند از خرید یک سگ استاندارد و باهوش برخوردار باشند . 

دیگر مزیت مسابقات اشنایی ارگان های نظامی و امنیتی و امدادی با پرورش دهندگان و مربیان در بخش خصوصی کشور است که هم اکنون با توجه به به کارگیری سگها در این ارگانها و ظرفیت بالای سگهای مورد نیاز در این بخش ها میتواند باب همکاری بین دست اندرکاران و ارگان های دولتی گردد . ما امروزه در بخش سگهای پلیس چه در تولید و چه در اموزش میتوانیم گام های مهمی برداریم . عموم هموطنان بایداگاه باشند که کاربرد سگها برای هر بخش متفاوت است و این مسئله در مانور پلیس نوپو در مسابقات بهمن ماه 1397 در استادیوم برق الستوم بسیار مشهود بود که ما میتوانیم در عرصه های مختلفی از سگها استفاده نماییم . 

امروزه با عضویت و به رسمیت شناختن فعالیتهای ایران در عرصه تولید و اموزش سگ های کار در فدراسیون جهانی سگ alianz  راه برای حضور بین المللی ایران هموار و با توجه به برگزاری چند سمینار بین امللی اخیر ما هم اکنون جوانان اموزش دیده و با علم  و پشتکار داریم که مشغول برگزاری کلاسهای اموزشی به دیگر هموطنان در کشور هستنند زیرا انها اطلاعات را به بهترین شکل و از برترین کارشناسان دریافت نموده اند و خود در راه تلاش برای معرفی خود به دیگر کشورهای دنیا میباشند .





ثبت نظر